Cool moves volleybal (CMV)

Cool Moves Volleybal (6-12 jaar)

Voor de kids van 6 tot 12 jaar is er een leuke en sportieve variant van het volleybal namelijk Cool Moves Volley (afgekort CMV). Cool Moves Volley bestaat uit 6 niveaus die speciaal ontworpen zijn voor elke leeftijdscategorie en zo aansluiten bij de motorische ontwikkeling van kinderen. Het plezier staat natuurlijk voorop!

Algemene balvaardigheid is een belangrijk onderdeel van de trainingen, de basis voor elke balsport. Algehele lichaamscoördinatie wordt ook veel getraind. Als je je niet snel kunt verplaatsen dan ben je ook te laat om een bal te spelen, ook al ben je nog zo handig met de bal. De jongste volleyballers leren zo stapje voor stapje op een speelse dynamische manier het spelletje.

Wist je dat bijna alle spelers en speelsters van de Nederlandse teams ooit met Cool Moves Volley zijn begonnen ? En dat bijvoorbeeld Lonneke Sloetjes, Robin de Kruijf en Marit Grothues van het Nederlands Damesteam bij onze club hebben gespeeld ?

Cool Moves Volley is een sport met veel ‘coole moves’: opslag, pass, set-up, smash, blok en duik. Je doet elke keer iets anders en met je team probeer je te scoren. Het begint laagdrempelig met gooien en vangen waarbij ook het doordraaien van groot belang is. Zo wordt al vroeg begonnen om de pupillen te laten bewegen, ook zonder balcontact.

Vervolgens komt er op elk niveau een extra vaardigheid bij zoals serveren, onderhands passen en bovenhands spelen. Door dit op een leuke manier te doen worden er al snel vorderingen gemaakt.

Binnen Cool Moves Volley zijn er 6 niveaus waardoor elk kind op zijn/haar eigen niveau kan leren smashen, duiken, serveren en blokken. De niveaus zijn globaal als volgt ingericht:

Niveau 1       Vangen en gooien
Niveau 2       Onderhands serveren
Niveau 3       Onderhands passen
Niveau 4       Bovenhands spelen
Niveau 5       in 3 keer spelen
Niveau 6       Bovenhands servere

Trainingen Cool Moves Volley (CMV)
Je kunt altijd 3 vrijblijvende proef-trainingen volgen en daarna beslissen of je lid wil worden. De CMV afdeling van Eurosped Pollux bestaat op dit moment uit ca. 50 kinderen. Elke training duurt 1,5 uur. De niveaus 1 en 2 trainen 1x per week op de dinsdag, de niveaus 3 t/m 6 trainen op de dinsdag én de vrijdag.

Het is voor de kinderen heel belangrijk dat ze steeds uitgedaagd worden en dat er veel variatie in de oefenstof is. Zó blijven de trainingen aantrekkelijk en leerzaam.

Wedstrijden
De wedstrijden worden gespeeld in het rayon Oldenzaal. Dit betekent dat er gespeeld wordt tegen teams uit onder meer Rossum, Denekamp, De Lutte, Tilligte, Weerselo, Saasveld en Losser. Het seizoen is opgedeeld in 2 competitiehelften. 1 helft loopt van oktober tm december, de 2e helft van februari tm april. Er wordt gespeeld in een poule van teams van hetzelfde niveau. Er zijn uit-en thuiswedstrijden. Per wedstrijd-ochtend (zaterdag) worden er 2 wedstrijden gespeeld..

Trainers
Naast het geven van trainingen verrichten onze trainers ook andere taken zoals het organiseren van activiteiten (kersttoernooi, beachtoernooi, eindejaarsfeest, begeleiden van de wedstrijden in Vondersweijde, geven van clinics op de Oldenzaalse bassischolen, volgen van cursussen en PR activiteiten.

Nieuwsgierig geworden ? Geef je (kind) dan op voor een aantal proeflessen !
Stuur een mail naar secretariaat@vvpollux.nl of vul hieronder je gegevens in en wij nemen contact met je op.

Sporthallen:

Sportcentrum Vondersweijde