Informatie over de Spelerskaart & Speelgerechtigdheid

 

Om NeVoBo wedstrijden te mogen spelen dient een speler lid te zijn van een vereniging en van de

NeVoBo én tevens in het bezit te zijn van een SPELERSKAART.

 

Door onze ledenadministratie wordt elk seizoen pér lid in het landelijke ledensysteem (Sportlink)

aangegeven welke vorm van competitie hij/zij speelt Als dit is doorgegeven, dan ben je als lid

speelgerechtigd. De spelerskaart heb je nodig om je te kunnen identificeren bij de wedstrijd.

Als de spelerskaart niet aanwezig is, dien je je met een geldig legitimatiebewijs te kunnen identificeren.

 

Voor het Cool Moves Volleybal (6-12 jaar) worden de spelerskaarten beheerd door Wilma Harremeijer,

hoofdtrainster van de mini’s. Bij de CMVcompetitie noteert de coach voor aanvang van iedere wedstrijd

het NeVoBo relatienummer van de speler/speelster op het wedstrijdformulier.

 

Spelerskaart met pasfoto

Een spelerskaart moet via onze ledenadministratie worden aangevraagd. Stuur daarvoor een duidelijke

digitale pasfoto naar ledenadministratie@vvpollux.nl

 

De ledenadministratie plaatst deze foto dan in “Sportlink”, daarna zal de NevoBo overgaan tot het maken

van een spelerspas.

 

Digitale pasfoto via  de ledenadministrateur van de vereniging

Een (nieuw) lid moet zelf via de mail bij onze ledenadministratie (ledenadministratie@vvpollux.nl)

een pasfoto aanleveren.

 

Wat betreft de foto is het volgende van belang:

 

  1. Het dient een actuele, goed lijkende pasfoto te zijn
  2. Van voren genomen (oriëntatie portrait)
  3. Ogen goed zichtbaar
  4. Kleurenfoto
  5. Uitsluitend een JPEG bestandformaat is toegestaan
  6. Resolutie 600x800 pixels
  7. Verhouding 3x4
  8. Bestandsgrootte 256 tot 512 kb

Let op: als er GEEN pasfoto in het ledensysteem Sportlink staat, en er dus geen spelerskaart

is aangemaakt, dan mag de speler GEEN COMPETITIE SPELEN.

Dit geldt óók voor CMV spelers (6-12 jaar).

 

Hoe lang is een digitale pasfoto op een spelerskaart geldig?
De digitale pasfoto op de spelerskaart moet een goedgelijkende pasfoto zijn !

 

Als de foto niet meer lijkt, moet deze vervangen worden door een nieuw exemplaar. Wij adviseren leden om

iedere keer als een speler een pasfoto laat maken, hij/zij deze foto ook aanlevert bij onze ledenadministratie,

zodat deze actueel blijft en niet onnodig kosten hoeven worden gemaakt voor een pasfoto speciaal en alleen

voor de spelerskaart.

 

De volgende leden krijgen kostenloos een nieuwe spelerskaart, mits een digitale pasfoto

in Sportlink aanwezig is:

  • Competitiespelende en recreatieve leden die aan competities en of toernooien deelnemen, waarbij een          spelerskaart als voorwaarde voor deelname geldt en/of van leden, waarvan de spelerskaart is verlopen             aan het eind van het seizoen
  • Teamofficials (coach, assistent-coach, verzorger, arts) in de nationale competitie, regiodivisie,                        promotieklasse en eerste klasse, van wie de kaart is verlopen aan het eind van het seizoen.

Ook kan bij de ledenadministratie een duplicaat spelerskaart worden aangevraagd (ook wanneer de pas

nog niet is verlopen) . De kosten bedragen € 5,- per pas.

 

Voor welke leden hoeft geen digitale pasfoto aangeleverd te worden? 

Voor recreant- en verenigingsleden (die niet spelen in competities en/of toernooien waar kaarten worden

gecontroleerd) en niet voor officials; op de officialpas wordt vooralsnog géén pasfoto afgebeeld.