spelerskaart

Informatie spelerskaart & speelgerechtigdheid

Om NeVoBo wedstrijden te mogen spelen dient een speler lid te zijn van een vereniging en van de NeVoBo én tevens in het bezit te zijn van een DIGITALE SPELERSKAART. Door onze ledenadministratie wordt elk seizoen pér lid in het landelijke ledensysteem (Sportlink) aangegeven welke vorm van competitie hij/zij speelt. Als dit is doorgegeven, dan ben je als lid speelgerechtigd. De digitale spelerskaart heb je nodig om je te kunnen identificeren bij de wedstrijd. Als de digitale spelerskaart niet aanwezig is dien je je met een geldig legitimatiebewijs te kunnen identificeren.

Voor het Cool Moves Volleybal (6-12 jaar) worden de spelerskaarten beheerd door Wilma Harremeijer, hoofdtrainster van de mini’s. Bij de CMV competitie noteert de coach voor aanvang van iedere wedstrijd het NeVoBo relatienummer van de speler/speelster op het wedstrijdformulier.

Spelerskaart met pasfoto
Een spelerskaart moet via onze ledenadministratie worden aangevraagd. Stuur daarvoor een duidelijke digitale foto (pasfoto-pose) naar ledenadministratie@vvpollux.nl
De ledenadministratie plaatst deze foto dan in “Sportlink”. Daarna zal de NeVoBo overgaan tot het maken van een spelerspas.

Digitale pasfoto via de ledenadministrateur van de vereniging
Een (nieuw) lid moet zelf via de mail bij onze ledenadministratie (ledenadministratie@vvpollux.nl) een pasfoto aanleveren.

Wat betreft de foto is het volgende van belang:
* Het dient een actuele, goed lijkende foto te zijn, pasfoto-pose
* Van voren genomen (oriëntatie portrait)
* Ogen goed zichtbaar
* Kleurenfoto
* Uitsluitend een JPEG bestandformaat is toegestaan
* Resolutie 600×800 pixels
* Verhouding 3×4
* Bestandsgrootte 256 tot 512 kb

Let op: als er GEEN pasfoto in het ledensysteem Sportlink staat, en er dus geen spelerskaart is aangemaakt, dan mag de speler GEEN COMPETITIE SPELEN. Dit geldt óók voor CMV spelers (6-12 jaar).

Hoe lang is een digitale pasfoto op een spelerskaart geldig?
De digitale pasfoto op de spelerskaart moet een goedgelijkende pasfoto zijn ! Als de foto niet meer lijkt, moet deze vervangen worden door een nieuw exemplaar. Wij adviseren leden om iedere keer als een speler een pasfoto laat maken, hij/zij deze foto ook aanlevert bij onze ledenadministratie, zodat deze actueel blijft en niet onnodig kosten hoeven worden gemaakt voor een pasfoto speciaal en alleen  voor de spelerskaart.

De volgende leden krijgen kostenloos een nieuwe spelerskaart, mits een digitale pasfoto in Sportlink aanwezig is:
Competitiespelende en recreatieve leden die aan competities en of toernooien deelnemen, waarbij een spelerskaart als voorwaarde voor deelname geldt en/of van leden, waarvan de spelerskaart is verlopen aan het eind van het seizoen

Teamofficials (coach, assistent-coach, verzorger, arts) in de nationale competitie, regiodivisie, promotieklasse en eerste klasse, van wie de kaart is verlopen aan het eind van het seizoen.

Ook kan bij de ledenadministratie een duplicaat spelerskaart worden aangevraagd (ook wanneer de pas nog niet is verlopen) . De kosten bedragen € 5,- per pas.

Voor welke leden hoeft geen digitale pasfoto aangeleverd te worden?
Voor recreant- en verenigingsleden (die niet spelen in competities en/of toernooien waar kaarten worden gecontroleerd) en niet voor officials; op de officialpas wordt vooralsnog géén pasfoto afgebeeld.